اگر به دنبال هوندا ZR-V جانبازی هستید این مطلب را از دست ندهید. هوندا ZR-V در سال ۲۰۲۳ به عنوان یک SUV کامپکت به بازار عرضه شد تا خلأ قیمتی بین مدل های محبوب CR-V و HR-V را پر کند. این خودرو بر پایه پلتفرم هوندا سیویک ساخته شده، اما از نظر ابعاد و قدرت با آن متفاوت است.
طراحی بدنه ماشین هوندا ZR-V جانبازی
هوندا ZR-V جانبازی یک کراس اوور کامپکت اسپرت است که با طراحی جسورانه و عضلانی خود به بازار عرضه شده است. این خودرو در کنار نقاط قوت قابل توجهی، معایبی هم دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

نقاط قوت:
- طراحی اسپرت و جسورانه: خطوط تیز و زاویه دار، جلوپنجره بزرگ و چراغ های LED تهاجمی، این خودرو را به انتخابی جذاب برای کسانی تبدیل کرده که به دنبال یک وسیله نقلیه جسورانه هستند.
- طراحی عضلانی: بدنه عضلانی، رینگ های بزرگ و ارتفاع زیاد از سطح زمین، به هوندا ZR-V جانبازی ظاهری قدرتمند و آماده برای هر نوع ماجراجویی می بخشند.
- ویژگی های آیرودینامیکی: اسپویلر عقب و دیفیوزر، به بهبود هندلینگ و پایداری خودرو در سرعت های بالا کمک می کنند.
- رنگ های متنوع: ZR-V در طیف وسیعی از رنگ ها موجود است، بنابراین می توانید رنگی را انتخاب کنید که با سلیقه شما مطابقت داشته باشد.
نقاط ضعف:
- ظاهر تهاجمی: ممکن است این ظاهر برای همه جذاب نباشد و برخی افراد آن را بیش از حد خشن یا غیرقابل دسترس بدانند.
- دید محدود: ستون های ضخیم و پنجره های کوچک، دید از عقب را محدود می کنند.
- قیمت بالا: هوندا ZR-V جانبازی یک خودروی نسبتاً گران قیمت است و ممکن است برای همه مقرون به صرفه نباشد.
هوندا ZR-V جانبازی انتخابی عالی برای کسانی است که به دنبال یک کراس اوور اسپرت با طراحی جسورانه، عضلانی و عملکردی هیجان انگیز هستند. با این حال، قیمت بالا و دید محدود از عقب، می تواند برای برخی از خریداران مشکل ساز باشد.
تجهیزات بیرونی

هوندا در طراحی این نسخه بهگونهای عمل کرده که ظاهری اسپرت را به شما القا کند. در مورد چراغهای اسپرت این خودرو باید گفت که چراغهای جلو و عقب آن LED بوده و مجهز به چراغهای روشنایی در روز (Day Light) نیز میباشند.
دستگیره های در همرنگ با بدنه و رینگ های آلومینیومی ۱۸ اینچی، حالتی جوانانهپسند به هوندا ZR-V جانبازی بخشیده است. نسخه ZR-V هوندا دارای سنسورهای باران و نور است. آینههای جانبی این خودرو به صورت تاشو و برقی است و دارای آپشن گرمکن نیز میباشد.
در طراحی بیرونی خودروی هوندا ZR-V جانبازی از آپشنهای زیر نیز استفاده شده است:
- چراق راهنما روی آینه
- شیشه های باز و بسته شونده با ریموت کنترل
- درب صندوق برقی
- اسپویلر صندوق عقب
- جلو پنجره سیاه
- شیشه های دودی عقب
- آنتن کوسه ای
- جفت اگزوز
- کیت تعمیر لاستیک
طراحی داخلی ماشین هوندا ZR-V جانبازی

هوندا در سال های اخیر رویکردی محتاطانه تر به طراحی خودروهای خود اتخاذ کرده است، که پس از سبک های پیچیده نسل های قبلی سیویک و CR-V، تغییر خوشایندی به حساب می آید. این شرکت ژاپنی تلاش زیادی کرده تا ZR-V صرفاً شبیه به نسخه بلندتر نسل یازدهم سیویک نباشد و در این امر موفق بوده است.
با این حال، طراحی هوندا ZR-V جانبازی ممکن است برای برخی جذاب نباشد. به ویژه دماغه شبیه منقار با آن جلوپنجره بزرگ، به ظرافت سایر خودروهای هوندا نیست. کیا اسپورتیج و هیوندای توسان از نظر ظاهری زیباتر و چشمگیرتر هستند، در حالی که نیسان قشقایی ظاهری نسبتاً ساده دارد.
اما در کابین، داستان کاملاً متفاوت است. کابین ZR-V تقریباً شبیه کابین سیویک است، که به معنای طراحی ارگونومیک، استفاده از مواد با کیفیت و فضای جادار برای سرنشینان و بار است. چرم مصنوعی روی داشبورد دارای روکش فلز است که درخششی ظریف در نور ایجاد می کند و به زیبایی کابین می افزاید. هوندا همچنان از کنترل های چرخشی معمولی برای سیستم تهویه استفاده می کند که استفاده از آن آسان و لذت بخش است.
کنسول وسط شناور، لمسی ظریفی است که دکمه های انتخاب دنده و حالت های رانندگی، پورت های USB برای شارژ دستگاه های تلفن همراه و در مدل های بالاتر، پد شارژ بی سیم را در خود جای داده است. هر هوندا ZR-V جانبازی دارای یک صفحه نمایش لمسی ۹ اینچی برای سرگرمی و ناوبری و یک صفحه نمایش دیجیتال ۱۰.۲ اینچی برای راننده است.
سطح تجهیزات در سه مدل ZR-V – الگانس، اسپورت و ادونس – عرضه می شود. مدل پایه الگانس شامل رینگ های ۱۸ اینچی آلیاژی، سنسورهای پارک جلو و عقب، فرمان چرمی، صندلی های جلوی گرمکن، دوربین دید عقب، اندروید اتو و اپل کارپلی بی سیم و مجموعه ای از ویژگی های ایمنی و کمک راننده به عنوان بخشی از مجموعه «سنسینگ» هوندا است.
مدل اسپورت تغییرات بیرونی مانند سپر و جلوپنجره منحصر به فرد، آینه ها و قاب پنجره مشکی براق و رینگ های مشکی مات را به همراه دارد. در داخل، صندلی ها ترکیبی از پارچه و چرم مصنوعی، پدال های اسپرت، نورپردازی محیطی LED، درب صندوق عقب برقی، شارژ بی سیم تلفن هوشمند و پورت های USB-C اضافی برای سرنشینان عقب را ارائه می دهد.
مدل رده بالا ادونس (احتمالا همین مدل در ایران عرضه می شود)با صندلی های چرمی مشبک، گرمکن فرمان، سانروف پانوراما، رینگ های برش خورده الماسی، سیستم صوتی جدید Bose و هدآپ دیسپلی ۶ اینچی، سطح تجمل را ارائه می دهد.
سیستم سرگرمی و ناوبری هوندا ZR-V جانبازی با صفحه نمایش ۹ اینچی در مقایسه با آخرین خودروهای خانوادگی و SUV ها نسبتاً کوچک است. با این حال، برای اکثر خریداران کافی است. استفاده از این سیستم بسیار ساده و بصری است و صفحه اصلی شامل دو ردیف دکمه میانبر برای عملکردهای اصلی است. دکمه های فیزیکی در کنار شامل یک کلید بازگشت و یک کلید خانه به علاوه یک دکمه تنظیم صدا است.
میانبرهای روی صفحه نمایش، استفاده از رابط کاربری هوندا را حتی در صورت گم شدن در زیر منوی مربوط به آمار پیشرانه هیبریدی، آسان می کند. نقشه روی صفحه نیز واضح است. در حالی که خود رابط کاربری آسان است، اما سریع ترین سیستم در بارگذاری یا پاسخ به لمس های روی صفحه نیست. اپل کارپلی بی سیم به خوبی کار می کند، اما در هنگام تست هوندا ZR-V جانبازی با برقراری ارتباط با اندروید اتو مشکل داشتیم و یا به طور لحظه ای قطع می شد یا با استفاده از کابل های USB مختلف کاملاً متصل نمی شد.
در مجموع، هوندا ZR-V جانبازی شاسی بلند جدیدی است که با طراحی محتاطانه، کابین جادار و لیست تجهیزات سخاوتمندانه، گزینه جذابی برای خریداران در این رده قیمتی به حساب می آید.
تجهیزات داخلی

خودرو هوندا ZR-V جانبازی دارای حالتهای رانندگی ECON ،Normal، sport و snow است. دستگیره های در کرومی داخل کابین و همچنین نورپردازی داخلی، نمای جالبی را در داخل کابین ماشین به وجود میآورد. پخش کننده رادیو و MP3 و سیستم صوتی پریمیو BOSE شامل ۱۲ عدد بلندگو شما را از هر نوع سیستم صوتی دیگری بینیاز میکند.
از دیگر تجهیزات داخلی هوندا ZR-V جانبازی میتوان به آپشنهای زیر اشاره کرد:
- صفحه کیلومتر دیجیتالی ۱۰.۲ اینچی
- ترمز الکترونیک پارک
- ترمز اتوماتیک Auto Hold
- محفظه نگهداری عینک کنترل روی فرمان سیستم صوتی
- فرمان چرمی
- صندلی های عقب تاشو ۶۰:۴۰
- کنسول صندلی های جلو
- جیب پشت صندلی راننده
- جیب پشت صندلی سرنشین
- چراغ مطالعه عقب
امکانات رفاهی

شاید بتوان گفت امکانات رفاهی هر خودرویی، نخستین امکاناتی از ماشین است که چشم فعالان بازار خودرو در ایران را به خود خیره میکند. از ابتداییترین ویژگیهای رفاهی هوندا ZR-V جانبازی میتوان به شیشههای جلو و عقب برقی اشاره کرد. سنسورهای پارک و دوربین دید عقب این هوندا را هم نمیتوان جزئی از امکانات خاص آن به شمار آورد.
در ادامه به سراغ آپشن صندلیهای این خودرو میرویم. هوندا ZR-V جانبازی صندلی راننده ۸ جهته برقی به همراه مموری ۲ حالته است. صندلی سرنشین جلو به صورت ۴ جهته و برقی است. همچنین این خودروی وارداتی دارای گرمکن صندلی جلو و عقب نیز میباشند.
از دیگر آپشنهای رفاهی هوندا ZR-V جانبازی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- روشنایی صندوق عقب
- سیستم ورود و استارت بدون کلید
- سیستم تهویه ردیف عقب
- گرمکن فرمان
- آینه الکتروکرومیک
- فرمان با تنظیم عمق و ارتفاع
- چراغ خوش آمد گویی
- قفل مرکزی با کنترل از راه دور
- سقف سانروف پانوراما
تکنولوژی

- استارت دکمه ای
- نمایشگر هدآپ
- نمایشگر مرکزیی لمسی ۹ اینچی
- سیستم مالتی مدیای Honda CONNECT
- اپل کارپلی بی سیم
- اندروید آتو سیمی
- شارژر بی سیم
- اتصال بلووتوث
- پورت USB (دو عدد جلو دو عدد عقب)
- پورت ۱۲ ولت در کنسول جلو
موتور ماشین و هندلینگ هوندا ZR-V جانبازی
هوندا ZR-V جانبازی از یک پیشرانه هیبریدی خود شارژ نوآورانه به نام e:HEV بهره می برد. این سیستم، ترکیبی از یک موتور بنزینی ۲.۰ لیتری چهار سیلندر، دو موتور الکتریکی و یک باتری کوچک است که در مجموع ۱۸۴ اسب بخار قدرت و ۳۱۵ نیوتن متر گشتاور تولید می کند.
برخلاف اکثر خودروهای هیبریدی، موتور بنزینی هوندا ZR-V جانبازی همیشه به طور مستقیم برای چرخاندن چرخ ها استفاده نمی شود. در رانندگی های شهری، این موتور به عنوان ژنراتور عمل می کند و برق مورد نیاز موتور الکتریکی متصل به چرخ های جلو را تامین می کند. در این حالت، خودرو در سرعت های پایین مانند یک خودروی برقی حرکت می کند و تنها صدای کم موتور بنزینی به گوش می رسد.
با افزایش سرعت و ورود به جاده های خارج شهری، موتور بنزینی نیز وارد مدار می شود. در هنگام فشار دادن پدال گاز، موتور به سرعت روشن شده و با قدرت به پیشرانه خودرو کمک می کند. شتاب هوندا ZR-V جانبازی کافی و قابل قبول است، اما در مقایسه با سیویک که از همین سیستم پیشرانه بهره می برد، ضعیف تر عمل می کند.
طبق اعلام هوندا، شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ZR-V و سیویک ۷.۹ ثانیه است، اما در بررسی های انجام شده، این ادعا به طور کامل تایید نشده است. از نظر حسی، هوندا ZR-V جانبازی به طور قابل توجهی کندتر از سیویک احساس می شود. این موضوع به وزن ۱۴۶ کیلوگرمی بیشتر ZR-V نسبت به سیویک هاچ بک مربوط می شود و در هنگام شتاب گیری و سبقت گیری در اتوبان، به وضوح قابل احساس است. به عبارت ساده، ZR-V آنچنان که هوندا ادعا می کند چابک نیست.
با وجود این، سیستم هیبریدی هوندا مزایای قابل توجهی نیز دارد. برخلاف اکثر SUV های هیبریدی مانند تویوتا RAV4 و کیا اسپورتیج، پیشرانه e:HEV هوندا از گیربکس سنتی استفاده نمی کند. در مواقع نیاز به حداکثر قدرت، موتور بنزینی به طور مستقیم و از طریق یک کلاچ به چرخ های جلو متصل می شود تا نیروی موتور الکتریکی را تکمیل کند. این انتقال قدرت به طور کاملا روان و بدون وقفه انجام می شود.
علاوه بر این، هوندا برای جلب نظر خریداران عادت کرده به خودروهای بنزینی، سیستم تعویض دنده شبیه سازی شده را در نرم افزار خودرو تعبیه کرده است. به این ترتیب، در رانندگی در سرعت های بالا، صدای موتور مانند یک خودروی اتوماتیک معمولی بالا و پایین می شود. این تجربه، بسیار واقعی تر و لذت بخش تر از صدای خشن گیربکس CVT در هوندا CR-V است.
در مجموع، سیستم هیبریدی خود شارژ هوندا ZR-V جانبازی عملکردی هوشمندانه و کارآمد ارائه می دهد و تجربه رانندگی دلچسبی را به ارمغان می آورد. با این حال، شتاب صفر تا صد این خودرو به اندازه ادعای هوندا چابک و سریع نیست.
تجربه رانندگی

هوندا ZR-V جانبازی به لطف هندلینگ چابک و فرمان پذیری دقیق، به راحتی یکی از بهترین گزینه ها در میان هم رده های خود محسوب می شود. تجربه رانندگی با این خودرو به پای سیویک، که پلتفرم آن را به اشتراک می گذارد، نمی رسد، امری که با توجه به ارتفاع بیشتر و سیستم تعلیق تنظیم شده برای تحمل وزن بیشتر، قابل پیش بینی است. با این حال، در زمینه مانورپذیری و درگیر کردن راننده، ZR-V به طور قابل توجهی از کیا اسپورتیج و نیسان قشقایی پیشی می گیرد. تنها رقیب جدی این خودرو در این رده، مزدا CX-5 است که البته از پیشرانه هیبریدی خودشارژ بهره نمی برد.
سیستم تعلیق هوندا ZR-V جانبازی به طور خاص مورد توجه ما قرار گرفت. این سیستم تعادل را به خوبی بین نرمی و استحکام برقرار کرده و بدون ایجاد حس ناخوشایندی، راحتی سرنشینان را تضمین می کند. در عبور از جاده های ناهموار، ارتفاع خودرو به خوبی حفظ می شود و کمک فنرها به اندازه ی کافی قوی هستند تا ضربات شدید ناشی از چاله ها و دست اندازها را جذب کنند. حتی در پیچ های تند، پایداری قابل قبولی از خود نشان می دهد که برای یک SUV عملکردی قابل توجه است.
انتخاب سایز رینگ های ۱۸ اینچی توسط هوندا، نقش مهمی در کیفیت سواری هوندا ZR-V جانبازی ایفا می کند. این سایز رینگ، بهترین تعادل بین هندلینگ و راحتی را ارائه می دهد. رینگ های کوچک تر باعث ایجاد حس شناوری در خودرو می شدند، در حالی که رینگ های بزرگ تر، توانایی سیستم تعلیق در جذب ناهمواری ها را تحت تاثیر قرار می دادند. لاستیک های این خودرو نیز به اندازه ی کافی ضخیم هستند تا ضربات اولیه ناشی از چاله ها را قبل از انتقال به سیستم تعلیق، جذب کنند.
فرمان پذیری ZR-V نیز از نقاط قوت آن محسوب می شود. فرمان این خودرو به سرعت و با دقتی بالا به دستورات راننده پاسخ می دهد و در مرکز فرمان، بازی کمی وجود دارد. در حالت رانندگی پیش فرض، فرمان حس سبکی دارد، اما با انتخاب حالت اسپورت، فرمان پذیری سفت تر و چابک تر می شود. هرچند بازخورد فرمان به اندازه ی کافی دقیق نیست، اما این موضوع تقریباً در تمامی SUVهای مدرن امروزی به چشم می خورد.
سیستم ترمز هوندا ZR-V جانبازی نیز عملکرد قابل قبولی دارد، اما کمی نرم عمل می کند. این موضوع تا حدودی به ماهیت هیبریدی خودرو و تمرکز سیستم ترمز بر روی بازیابی انرژی مربوط می شود. در واقع، ZR-V تا حد امکان از موتورهای الکتریکی خود برای ترمزگیری استفاده می کند و ترمزهای اصطکاکی تنها زمانی به کار گرفته می شوند که فشار پدال از حدی فراتر رود.
در مجموع، هوندا ZR-V جانبازی در زمینه هندلینگ و سواری، عملکردی فراتر از انتظارات ارائه می دهد و به عنوان یک SUV هیبریدی، تجربه ای لذت بخش از رانندگی را به ارمغان می آورد.
مشخصات فنی
پیشرانه | ۲.0Li-MMD Hybrid |
نوع موتور | i-MMD (Intelligent Multi-Mode Drive) |
سیستم سوخت رسانی | PGM-FI (Programmed Fuel Injection System) |
حجم موتور(cc) | ۱۹۹۳ |
حداکثر قدرت موتور بنزینی | ۱۴۳ اسب بخار – ۶۰۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور موتور بنزینی | ۱۸۶ نیوتن متر – ۴۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر قدرت موتور الکتریکی | ۱۸۴ اسب بخار |
حداکثر گشتاور موتور الکتریکی | ۳۱۵ نیوتن متر |
ترمز ها | جلو: دیسکی خنک شونده – عقب: دیسکی |
سیستم تعلیق | جلو: McPhersson – عقب: Multi Link |
گیربکس | E-CVT |
سیستم انتقال نیرو | دیفرانسیل جلو |
حداکثر سرعت(km/h) | ۱۷۳ |
شتاب صفر تا صد | ۸ |
وزن(kg) | ۱۶۳۹ |
لاستیک ها | R18 225/55 |
حجم باک بنزین (L) | ۵۷ |
حجم صندوق عقب (L) | ۳۸۰ |
حجم صندوق عقب با صندلی های عقب خوابیده (L) | ۱۳۰۱ |
ابعاد
طول (mm) | ۴۵۶۸ |
عرض (mm) | ۱۸۴۰ |
عرض با آینه های جانبی (mm) | ۱۸۹۸ |
ارتفاع(mm) | ۱۶۲۰ |
فاصله بین محوری(mm) | ۲۶۵۷ |
مصرف سوخت
پایین (L/100 km) | ۴.۹ |
متوسط (L/100 km) | ۴.۶ |
زیاد (L/100 km) | ۵.۳ |
خیلی زیاد (L/100 km) | ۷.۳ |
ترکیبی (L/100 km) | ۵.۸ |
میزان انتشار ترکیبی کربن دی اکسید (g/km) | ۱۳۲ |
محدوده میزان انتشار کربن دی اکسید (g/km) | ۱۰۴ – ۱۶۵ |
تجهیزات ایمنی
برای خودروی هوندا ZR-V که احتمالا ماشین نسبتا گرانی خواهد بود، تجهیزات ایمنی یکی از اساسیترین نکات آن به حساب میآید. هوندا در مورد نسخه ZR-V خود از استانداردهای ایمنی حساسی برای ماشین خود استفاده میکند.
کیسه هوا : اولین آپشن ایمنی این خودرو، کیسه هواست. هوندا در نسخه ZR-V دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده کرده است. کیسه هوای جانبی عقب و جلو، کیسه هوای پرده ای عقب و جلو و همچنین کیسه هوای زانوی راننده و سرنشین جلو از دیگر آپشنهای این ماشین است که در هنگام مواجهه با خطر، ایمنی شما را حفظ میکند.
دستیار : دستیاران رانندگی، آپشنهایی هستند که این امر را برای شما آسان میکنند. هرچه این موارد در خودروی شما بیشتر باشند، رانندگی برای شما ایمنتر است. از دستیاران هوندا ZR-V میتوان به دستیار رانندگی بین خطوط، دستیار رانندگی در ترافیک و دستیار سرعت هوشمند اشاره کرد.
سیستم کنترل : در این قسمت، سیستم کنترل پایداری (VSA) اولین موردی است که باید به آن اشاره کرد. به کمک این سیتم میتوان از بروز خیلی از تصادفات و حوادث ناگوار در رانندگی جلوگیری کرد. سیستم کنترل خودرو در سربالایی، با محاسبه میزان فشار وارده بر ترمز از حرکت کردن خودرو جلوگیری می کند. سیستم کنترل در سرازیری نیز سبب می شود حرکت خودرو در شیبها بسیار راحتتر، نرمتر و با آرامش بیشتری صورت گیرد.
سیستم هشدار : هوندا ZR-V دارای سیستم هشدارهای زیر است:
- سیستم هشدار فشار تایر : هدف این سیستم، اجتناب از تصادفات رانندگی، مصرف سوخت ضعیف و افزایش ساییدگی لاستیک به دلیل بادکردن کم لاستیکها از طریق تشخیص زودهنگام وضعیت خطرناک لاستیکها است.
- سیستم هشدار برخورد : این سیستم به شما کمک میکند تا از هر برخورد و تصادفی اجتناب کنید.
- سیستم هشدار بین خطوط : این سیستم با نگه داشتن شما در مرکز خطوط بر رانندگی شما نظارت میکند.
- سیستم هشدار نقطه کور : در اطراف خودرو و سپر عقب هوندا ZR-V سنسورهایی قرار داده شده تا آگاهی شما را از نقاط کور و خطرناک هنگام رانندگی افزایش دهد.
ترمز : شاید بتوان یکی از اصلیترین بخشهای ایمنی هر خودرویی، ترمز آن است. هوندا ZR-V جانبازی دارای سیستم ترمز ABS است. در کنار آن، کمک ترمز اضطراری و ترمز الکترونیک (EBD) باعث میشوند که این نسخه از هوندا به خودرویی ایمن تبدیل شود.
خواب آلودگی از مهمترین دلایل تصادف در سالیان اخیر بوده است. این خودرو دارای سیستم تشخیص خواب آلودگی است که این خطر را برای شما به کمترین حالت ممکن برساند. سیستم محدودکننده سرعت این خودرو نیز باعث میشود تا از تجاوز خودرو از محدودیت های سرعت از پیش تعیین شده جلوگیری کند.
هوندا ZR-V جانبازی فقط دارای این آپشنها نمیباشد. از دیگر ویژگیهای ایمنی این خودرو میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- سیستم قفل کننده کمربند ایمنی (ELR)
- ترمز اضطراری خودکار
- کروز کنترل تطبیقی
- سیستم کنترل هوشمند چراغ های جلو
- سیستم چراغ های چرخش با فرمان
- فرمان برقی
- اتصال کودک ISOFIX
- ایموبلایزر
- سیستم هشدار ایمنی
- سیستم AHA (Agile Handling assist)
- سیگنال ترمز اضطراری
- E-call
جمع بندی
هوندا ZR-V به عنوان یک SUV هیبریدی کامپکت در سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه شد و با طراحی اسپرت، کابین جادار و لیست تجهیزات سخاوتمندانه، به رقیبی جذاب در این رده قیمتی تبدیل شده است.
نقاط قوت این خودرو شامل رانندگی نرم و راحت، فضای داخلی جادار، مصرف سوخت کم، امکانات و آپشن های متعدد و طراحی شیک و مدرن میشود. معایب ZR-V نیز شامل قیمت بالا، شتاب کم و فضای بار محدود است.
در مجموع، هوندا ZR-V انتخابی عالی برای کسانی است که به دنبال یک SUV هیبریدی با ظاهری جسورانه، کابینی جادار و عملکردی قابل قبول هستند. با این حال، قیمت بالا و شتاب کم، ممکن است برای برخی از خریداران مشکل ساز باشد.
برای مشاهده سایر خودرو های جانبازان معزز کلیک کنید.
FAQ – سوالات متداول
قیمت هوندا ZR-V چقدر است؟
قیمت دقیق این خودرو در ایران هنوز مشخص نشده است، اما انتظار می رود که در مقایسه با رقبای خود، قیمت بالایی داشته باشد.
شتاب صفر تا صد ZR-V چقدر است؟
شتاب صفر تا صد این خودرو به طور رسمی ۷.۹ ثانیه اعلام شده است، اما در بررسی های انجام شده، این عدد به طور کامل تایید نشده است.
فضای بار ZR-V چقدر است؟
فضای بار این خودرو ۵۱۴ لیتر است که در مقایسه با برخی از رقبای خود، فضای کمتری دارد.
امکانات و آپشن های ZR-V شامل چه مواردی می شود؟
برخی از امکانات و آپشن های این خودرو عبارتند از: صفحه نمایش لمسی، سیستم صوتی با کیفیت بالا، گرمکن صندلی، سانروف، سیستم های ایمنی متعدد و …
آیا هوندا ZR-V رقیبی دارد؟
بله، رقبای اصلی این خودرو در ایران شامل کیا اسپورتیج، هیوندای توسان، نیسان قشقایی و مزدا CX-5 می شوند.